Kiskakukk írta

Több év történése szövegesen, képekkel

Friss topikok

  • Amerika24: Én is gratulálok, gondolom az első unoka, aki még sok sok örömet szerez majd a nagyszülőknek... (2014.07.22. 21:29)
  • szuszko: Aztaaaa! :)) (2014.04.20. 13:23)
  • szuszko: Ja, hát felettébb fontos… :( Aktívan teszem a semmit. De legalább Tobinak jó napjai vannak. :) (2014.04.16. 18:19)
  • ruszkimilka: Tobi kutyát váltottátok be a sonkára? Néhány zughentes kutyákból is csinál sonkát. :D Bár mondjuk ... (2014.04.16. 17:35)
  • Mbacsi: Oke! (2014.04.04. 10:39)

Címkék

2007.03.07. 19:38 Kiskakukk írta

Ide is beteszem ezt a képet. Még mindig a hatása alatt vagyok. Ez egy olyan rádió és egyben elemlámpa, hogy nem kell elemet tenni bele, hanem a végén van egy kurbli, amit ha egy percig tekerek, akkor 20 percig szól a rádió, ill. világítani lehet vele. Ha tovább tekerem, akkor tovább szól.
Ma elmentem egy optikushoz, kiválasztottam egy szemüvegkeretet. Fogok csináltatni egy újabb szemüveget. Ez lesz égy éven belül a negyedik szemüvegem. Először csináltattam egy multifokálisat, de nem a legdrágábbat, ami megbosszulta magát. Nagyon keskeny csatornája volt, azon kívül a szemész sem állt a helyzet magaslatán, amikor vizsgált és a kelleténél gyengébb szemüveget írt fel olvasáshoz. A szemüveg legfelső részére 0 dioptriát kértem, mivel utcán nem kell szemüveg, és úgy gondoltam, hogy nem kellene állandóan lekapkodnom, ha felül nincs dioptria. De valamilyen okból kifolyólag felül sem láttam vele tisztán, középen a szűk csatorna miatt szintén nem, alul pedig olvasáshoz gyenge volt. Ezután csináltattam csak olvasáshoz egy szemüveget. Utána egy olyat, ami felül csak 0,5-ös, alul egy kis részen olvasó (bifokális). Úgy gondoltam, hogy ha ezt viselem, akkor olvasni majd tudok, és ha felnézek, akkor jól látok távolra. De ezzel felül csak nagyon távolra látok jól, illetve alul csak olvasó távolságra. Ha írásból-olvasásból feltekintek és a közelemben ülő emberre nézek, vagy ha egy kicsit távolabbi papírt mutatnak, azt nem látom jól. A számítógép távolságra az eddig említett szemüvegek közül egyik sem jó. Ahhoz van több szemüvegem is, azokat készen vettem, nagyáruházakban. Most olyan szemüveget készíttetek magamnak, amivel olvasni és számítógépezni is tudok, a felső részen 1-2 méter távolságig lesz éles, alul pedig 30-40 cm-re. Ezt hívják munkaszemüvegnek. Ennyi vacak szemüveg helyett vehettem volna 100.000 Ft-ért egy igazán jó munltifokális szemüveget, de gy évvel ezelőtt hallani sem akartam arról, hogy ennyi pénzt fizessek érte. Most többnél tartok, hiszen mindegyik keret egyenként 10.000-20.000 ft, a lencsék pedig 40.000, 25.000, 20.000, 18.000 Ft-ba kerültek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kiskakukk1.blog.hu/api/trackback/id/tr876131250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása